Vážení rodičia, sprievodcovia pacientov,
naším cieľom je neustále zlepšovanie našej práce v prospech pacientov, preto zisťujeme váš názor na kvalitu nami poskytovanej zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s jej poskytovaním prostredníctvom anonymných dotazníkov, ktoré pravidelne vyhodnocujeme.
V tejto sekcii uvádzame naše reakcie na vybrané pripomienky a podnety, ktoré ste v dotazníkoch uviedli a zároveň ďakujeme za všetky pochvalné vyjadrenia, ktoré nás tešia a zaväzujú k ďalšiemu skvalitňovaniu komplexnej starostlivosti o pacientov.
Váš podnet:
„Ďakujeme za všetko, cítili sme sa tu veľmi príjemne. S takýmto prístupom sme sa ešte nikde nestretli. Perfektné. “
Ďakujeme za slová uznania. Sú pre nás povzbudením a zároveň nás zaväzujú k ďalšej kvalitnej práci pre našich pacientov.
Váš podnet:
„Test na reflux by sa mohol robiť každému dieťaťu. “
Ordinovanie vyšetrení je v plnej kompetencii ošetrujúceho lekára.
Váš podnet:
„ ...za celý pobyt nebola vymenená posteľná bielizeň a uteráky.“
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
Posteľná bielizeň na bežnom oddelení (nie infekčnom) sa mení v súlade s prevádzkovým poriadkom schváleným okresným hygienikom každých 14 dní. V prípade znečistenia je vymenená ihneď. Prinesené uteráky a osušky si môžu pacienti prať podľa vlastného uváženia v ústavnej práčke.
Váš podnet:
„ ...očakávali sme, že na pobyte dostaneme uteráky a osušky ..., “
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
Váš podnet:
„ ...Nevedeli sme, že je tu možnosť vyprať si, možnosť zaplávať, všeobecne slabá informovanosť...“
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
Informácia o možnosti prania za poplatok je v pozvánke na diagnosticko-liečebný pobyt, ktorá je zasielaná pred nástupom. Zároveň sme zverejnili na webovej stránke informačné video, ktoré obsahuje všetky tieto informácie. Pouvažujeme nad prípravou informačného letáka o službách, ktoré poskytujeme mimo poskytovania samotnej zdravotnej starostlivosti.
Váš podnet:
„ ...privítala by som formu relaxu pre rodičov - animačný program pre deti s animátorom a pre rodičov joga, relaxačné cvičenia...“
„ ...bolo by vhodné zaradiť relaxačné cvičenia pre mamky...“
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
„ ...bolo by príjemnejšie, ak by sa ústav nemusel zatvárať presne o 20.00 hod. ....v letných mesiacoch, keď je vidno a teplo je fajn zostať vonku dlhšie...“
„ ...zamykanie oddelení večer nás obmedzuje, navrhujeme dávať ku kľúču od izby aj čip od vchodu na oddelenie...“
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
Na tieto pripomienky reagujeme opätovne, nakoľko sa často opakujú.Váš podnet:
„ ...absencia informácií o podmienkach cestovania v električke v Tatrách .“
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
Základné informácie o cestovaní električkou sú zasielané už v pozvánke na diagnosticko-liečebný pobyt (zakúpenie cestovného lístka, bezplatná preprava detí do 6 rokov, potreba preukazu na bezplatnú prepravu pre deti nad 6 rokov). Cestovný poriadok, aj informácie o možnosti zakúpenia cestovného lístka cez SMS sú zverejnené v blízkosti recepcie. Všetky potrebné informácie poskytuje aj pracovníčka recepcie.
Váš podnet:
„ ...nemožnosť zabaliť si večeru alebo obed so sebou.“
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
Vynášanie stravy z jedálne je zakázané ústavným hygienikom v rámci dodržiavania hygienických štandardov s cieľom predchádzať vzniku zdravotných problémov z jedla (zlé uskladnenie, neskorá konzumácia...)
Váš podnet:
„ ...uzamykanie lôžkového oddelenia o 19.00 hod.“
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
Prístupový systém bol zavedený na nových zrekonštruovaných oddeleniach a bude postupne zavedený aj na ostatných. Je to predovšetkým z bezpečnostných dôvodov, aby mal zdravotnícky personál prehľad o pohybe pacientov vo večerných hodinách a zamedzilo sa zdržiavaniu nepovolaných osôb na oddeleniach.
Odchod a príchod na oddelenie aj po 19.00 hod. je možný bez akýchkoľvek problémov, avšak po nahlásení službukonajúcemu personálu.
Váš podnet:
„ ...nedostatočné informácie o návštevných hodinách.“
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
Informácie o návštevných hodinách dostane každý rodič (sprievodca pacienta) už v zaslanej pozvánke na diagnosticko-liečebný pobyt. Okrem toho sú upravené v pobytovom poriadku, ktorý je zverejnený na webovej stránke ústavu v priečinku "Pre pacientov", v záložke "Hospitalizácia".Váš podnet:
„ ...super prístup k individuálnym stravovacím potrebám, za nás veľa mäsa a mäsových výrobkov, málo zeleniny, hoc aj surovej.“
„... v strave veľa ryže a cestovín, málo zemiakov...“
„... celé dva týždne sme mali takmer vždy iba zemiaky ...“
„Boli sme maximálne spokojní s jedlom v jedálni. Variácie a kombinácie jedál boli veľmi dobré...“
„... podávaného veľa sladkého, hlavne na raňajky – džemy, sladkosti. Nedostatok zeleniny a šalátov.“
„ Navrhovali by sme upraviť gramáž jedla podľa veku dieťaťa, aktuálne podávané porcie sú príliš veľké pre malé deti ...“
„Pani kuchárky sú slniečka a v jedálni sme sa cítili doslova ako v reštaurácii ...“
„Výborná kuchyňa. Najlepšia strava a skvelý kolektív.“
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
Z uvedených podnetov vyplýva známa pravda z príslovia „Sto ľudí, sto chutí“. Napriek tomu, že sa naozaj snažíme, v strave asi nikdy nevyhovieme všetkým.
„Zloženie a množstvo stravy vychádza z platného diétneho systému v SR, ktorý striktne určuje počet mäsových, zeleninových, či sladkých jedál za týždeň. V rámci možností pridávame do stravy viac ovocia a zeleniny, ktorú tak majú naši pacienti a ich sprievodcovia naozaj každý deň, i keď niekomu sa to môže zdať aj tak málo“ , uviedla Bc. Zuzana Gallovičová, vedúca stravovacej prevádzky.
Váš podnet:
„Mliečne výrobky boli skoro stále iba s vanilkovou príchuťou – deti už boli prevanilkované a nechceli to jesť.“
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
Zrejme išlo o pacienta, ktorému bola naordinovaná bezalergénna diéta alebo diéta pri gastroezofágovom refluxe, pri ktorých je obmedzený výber príchutí mliečnych výrobkov. Prípustné príchute sú vanilková, marhuľová a čučoriedková. Mohlo sa stať, že v danej dobe bola k dispozícii od zmluvných dodávateľov iba vanilková príchuť. V prípade možnosti výberu príchute samozrejme odoberáme mix príchutí.
Váš podnet:
„... väčšiu časť pobytu tvorili odborné vyšetrenia a diagnostika a menej bolo rehabilitačných procedúr a voľnočasových aktivít ...“
Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:
Tento fakt vyplýva z toho, že nie sme kúpeľným zariadením, ale máme postavenie vysokošpecializovanej nemocnice. Pre detských pacientov poskytujeme liečebné procedúry zamerané na liečbu respiračných ochorení, ale navyše realizujeme všetky potrebné vyšetrenia pre stanovenie diagnózy a potrebnej liečby, a to ako u novodiagnostikovaných ochorení, tak i pre stabilizáciu zdravotného stavu skôr diagnostikovaného pacienta. Tejto priorite sú prispôsobené ostatné činnosti, teda aj indikované procedúry a organizácia aktivít vo voľnom čase.