NÁRODNÝ ÚSTAV DETSKEJ TUBERKULÓZY A RESPIRAČNÝCH CHORÔB, N.O. DOLNÝ SMOKOVEC       Spojovateľka +421 52 4412 111 

 

 

 

OBJEDNAŤ NA VYŠETRENIE

 

 


 

 

 

  • ÚVOD
    • Vedenie ústavu
    • Povinné zverejňovanie informácií
    • Darcovia a sponzori
    • Médiá o nás
    • História
    • Darujte 2% z dane
    • Projekty
  • NAŠE PRACOVISKÁ
    • Lôžkové oddelenia
    • Ambulancie
    • Program cystickej fibrózy
    • Spoločné vyšetrovacie a liečebné zložky
      • Oddelenie laboratórnej diagnostiky
      • RTG pracovisko
      • Oddelenie funkčnej diagnostiky dýchania
      • Fyzioterapeutické oddelenie
      • Endoskopické pracovisko
    • Jednodňová zdravotná starostlivosť
      • v odbore chirurgia a detská chirurgia
      • v odbore otorinolaryngológia
    • Detské spánkové laboratórium
    • Centrum preventívnej medicíny v detskej pneumológii
    • Klinika detskej tuberkulózy a respiračných chorôb JLF UK
  • AKTUÁLNE INFORMÁCIE
  • PRE PACIENTOV
    • Hospitalizácia
    • Prijatie na pobyt
    • Kategórie ubytovania
    • Cenník
    • Jedálny lístok
  • PRE LEKÁROV
    • Aktivity sústavného vzdelávania
    • Špecializačné štúdium
  • PRE ZAMESTNANCOV
    • Objednávkový stravovací systém
  • GALÉRIA
  • ZÁKLADNÁ ŠKOLA
  • KONTAKTY
  • VOĽNÉ PRACOVNÉ POZÍCIE
  • NA STIAHNUTIE
  • VAŠE PODNETY
  • NÁJOM PREBYTOČNÉHO MAJETKU
  • WEB OBJEDNÁVANIE NÁVOD
  • DOTAZNÍK SPOKOJNOSTI PACIENTA

 

Vaše podnety

Vážení rodičia, sprievodcovia pacientov,

naším cieľom je neustále zlepšovanie našej práce v prospech pacientov, preto zisťujeme váš názor na kvalitu nami poskytovanej zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s jej poskytovaním prostredníctvom anonymných dotazníkov, ktoré pravidelne vyhodnocujeme.

V tejto sekcii uvádzame naše reakcie na vybrané pripomienky a podnety, ktoré ste v dotazníkoch uviedli a zároveň ďakujeme za všetky pochvalné vyjadrenia, ktoré nás tešia a zaväzujú k ďalšiemu skvalitňovaniu komplexnej starostlivosti o pacientov.

 


 

 

Váš podnet:

„Ďakujeme za všetko, cítili sme sa tu veľmi príjemne. S takýmto prístupom sme sa ešte nikde nestretli. Perfektné. “ 

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Ďakujeme za slová uznania. Sú pre nás povzbudením a zároveň nás zaväzujú k ďalšej kvalitnej práci pre našich pacientov.

Váš podnet:

„Test na reflux by sa mohol robiť každému dieťaťu. “ 

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Ordinovanie vyšetrení je v plnej kompetencii ošetrujúceho lekára.

Váš podnet:

„ ...za celý pobyt nebola vymenená posteľná bielizeň a uteráky.“ 

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Posteľná bielizeň na bežnom oddelení (nie infekčnom) sa mení v súlade s prevádzkovým poriadkom schváleným okresným hygienikom každých 14 dní. V prípade znečistenia je vymenená ihneď. Prinesené uteráky a osušky si môžu pacienti prať podľa vlastného uváženia v ústavnej práčke.

Váš podnet:

„ ...očakávali sme, že na pobyte dostaneme uteráky a osušky ..., “ 

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

V pozvánke na diagnosticko-liečebný pobyt, ktorá je zasielaná pred nástupom, sú okrem iných vecí, ktoré  je potrebné si na pobyt priniesť uvedené aj uteráky a osušky pre dieťa i pre sprievodcu.
Dovoľujeme si apelovať na potrebu čítania pozvánky pred nástupom na pobyt.

Váš podnet:

„ ...Nevedeli sme, že je tu možnosť vyprať si, možnosť zaplávať, všeobecne slabá informovanosť...“ 

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Informácia o možnosti prania za poplatok je v pozvánke na diagnosticko-liečebný pobyt, ktorá je zasielaná pred nástupom. Zároveň sme zverejnili na webovej stránke informačné video, ktoré obsahuje všetky tieto informácie. Pouvažujeme nad prípravou informačného letáka o službách, ktoré poskytujeme mimo poskytovania samotnej zdravotnej starostlivosti.

Váš podnet:

„ ...privítala by som formu relaxu pre rodičov - animačný program pre deti s animátorom a pre rodičov joga, relaxačné cvičenia...“ 

„ ...bolo by vhodné zaradiť relaxačné cvičenia pre mamky...“ 

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Hlavným účelom hospitalizácie dieťaťa so sprievodcom, spravidla s rodičom alebo starým rodičom je zmiernenie fyzického, psychického i emočného stresu dieťaťa z hospitalizácie. Zároveň však sprievodca preberá podiel starostlivosti o pacienta, najmä sprevádzanie na vyšetrenia, na stravovanie a stará sa o dieťa vo voľnom čase. Naše zdravotnícke zariadenie nad rámec svojich povinností (sme predovšetkým zdravotnícke zariadenie, vysokošpecializovaná nemocnica) pripravuje aj program a aktivity pre deti vo voľnom čase, na ktorých sa zúčastňujú so sprievodcami, samostatne hospitalizované deti so zdravotníckym personálom.
 
Momentálne máme v ponuke aktivity s Tanečnou školou ONE, ktoré sú zamerané na spoločne strávený čas rodičov a detí pri tanečnom programe
 

Váš podnet:

„ ...bolo by príjemnejšie, ak by sa ústav nemusel zatvárať presne o 20.00 hod. ....v letných mesiacoch, keď je vidno a teplo je fajn zostať vonku dlhšie...“ 

„ ...zamykanie oddelení večer nás obmedzuje, navrhujeme dávať ku kľúču od  izby aj čip od vchodu na oddelenie...“ 

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Na tieto pripomienky reagujeme opätovne, nakoľko sa často opakujú.
 
Prístupový systém sme zaviedli na zrekonštuovaných oddeleniach a postupne ho zavedieme v celom ústave. Sme zdravotnícke zariadenie, vysokošpecializovaná nemocnica, z toho vyplýva prevádzkový režim, ktorý zahŕňa aj uzamykanie ústavu a oddelení. Nie je možné nás porovnávať s penziónom, hotelom alebo kúpeľným zariadením.
 
Samozrejme rodičia s deťmi môžu ostať vonku dlhšie, pracovník SBS im vchod ústavu odomkne. Takisto sestry na oddelení umožnia vstup aj po uzamknutí, je však nevyhnutné, aby mal zodpovedný personál prehľad o pohybe osôb a pacientov v nemocnici.
 
Z uvedených dôvodov vyplýva, že rodičia nemôžu mať čip od vchodových dverí a nekontrolovaný pohyb osôb vo večerných hodinách je neprípustný.
 

Váš podnet:

„ ...absencia informácií o podmienkach cestovania v električke v Tatrách .“

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Základné informácie o cestovaní električkou sú zasielané už v pozvánke na diagnosticko-liečebný pobyt (zakúpenie cestovného lístka, bezplatná preprava detí do 6 rokov, potreba preukazu na bezplatnú prepravu pre deti nad 6 rokov). Cestovný poriadok, aj informácie o možnosti zakúpenia cestovného lístka cez SMS sú zverejnené v blízkosti recepcie. Všetky potrebné informácie poskytuje aj pracovníčka recepcie.

 

Váš podnet:

„ ...nemožnosť zabaliť si večeru alebo obed so sebou.“

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Vynášanie stravy z jedálne je zakázané ústavným hygienikom v rámci dodržiavania hygienických štandardov s cieľom predchádzať vzniku zdravotných problémov z jedla (zlé uskladnenie, neskorá konzumácia...)

                 Váš podnet:

                  „ ...uzamykanie  lôžkového oddelenia o 19.00 hod.“

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Prístupový systém bol zavedený na nových zrekonštruovaných oddeleniach a bude postupne zavedený aj na ostatných. Je to predovšetkým z bezpečnostných dôvodov, aby mal zdravotnícky personál prehľad o pohybe pacientov vo večerných hodinách a zamedzilo sa zdržiavaniu nepovolaných osôb na oddeleniach.

Odchod a príchod na oddelenie aj po 19.00 hod. je možný bez akýchkoľvek problémov, avšak po nahlásení službukonajúcemu personálu.

Váš podnet:

„ ...nedostatočné informácie o návštevných hodinách.“

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Informácie o návštevných hodinách dostane každý rodič (sprievodca pacienta) už v zaslanej pozvánke na diagnosticko-liečebný pobyt. Okrem toho sú upravené v pobytovom poriadku, ktorý je zverejnený na webovej stránke ústavu v priečinku "Pre pacientov", v záložke "Hospitalizácia".
 

Váš podnet:

„ ...super prístup k individuálnym stravovacím potrebám, za nás veľa mäsa a mäsových výrobkov, málo zeleniny, hoc aj surovej.“

„... v strave veľa ryže a cestovín, málo zemiakov...“

„... celé dva týždne sme mali takmer vždy iba zemiaky ...“

„Boli sme maximálne spokojní s jedlom v jedálni. Variácie a kombinácie jedál boli veľmi dobré...“

„... podávaného veľa sladkého, hlavne na raňajky – džemy, sladkosti. Nedostatok zeleniny a šalátov.“

„ Navrhovali by sme upraviť gramáž jedla podľa veku dieťaťa, aktuálne podávané porcie sú príliš veľké pre malé deti ...“

„Pani kuchárky sú slniečka a v jedálni sme sa cítili doslova ako v reštaurácii ...“

„Výborná kuchyňa. Najlepšia strava a skvelý kolektív.“

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Z uvedených podnetov vyplýva známa pravda z príslovia „Sto ľudí, sto chutí“.  Napriek tomu, že sa naozaj snažíme,  v strave asi nikdy nevyhovieme všetkým.

„Zloženie a množstvo stravy vychádza z platného diétneho systému v SR, ktorý striktne určuje počet mäsových, zeleninových, či sladkých jedál za týždeň. V rámci možností pridávame do stravy viac ovocia a zeleniny, ktorú tak majú naši pacienti a ich sprievodcovia naozaj každý deň, i keď niekomu sa to môže zdať aj tak málo“ , uviedla Bc. Zuzana Gallovičová, vedúca stravovacej prevádzky.

Váš podnet:

„Mliečne výrobky boli skoro stále iba s vanilkovou príchuťou – deti už boli prevanilkované a nechceli to jesť.“

 

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Zrejme išlo o pacienta, ktorému bola naordinovaná bezalergénna diéta alebo diéta pri gastroezofágovom refluxe, pri ktorých je obmedzený výber príchutí mliečnych výrobkov. Prípustné príchute sú vanilková, marhuľová a čučoriedková. Mohlo sa stať, že v danej dobe bola k dispozícii od zmluvných dodávateľov iba vanilková príchuť. V prípade možnosti výberu príchute samozrejme odoberáme mix príchutí.

 

Váš podnet:

„... väčšiu časť pobytu tvorili odborné vyšetrenia a diagnostika a menej bolo rehabilitačných procedúr a voľnočasových aktivít ...“

Reakcia NÚDTaRCH, n.o.:

Tento fakt vyplýva z toho, že nie sme kúpeľným zariadením, ale máme postavenie vysokošpecializovanej nemocnice. Pre detských pacientov poskytujeme liečebné procedúry zamerané na liečbu respiračných ochorení, ale navyše realizujeme všetky potrebné vyšetrenia pre stanovenie diagnózy a potrebnej liečby, a to ako u novodiagnostikovaných ochorení, tak i pre stabilizáciu zdravotného stavu skôr diagnostikovaného pacienta. Tejto priorite sú prispôsobené ostatné činnosti, teda aj indikované procedúry a organizácia aktivít vo voľnom čase.

 


 

 

 

 

  Adresa

  NÚDTaRCH, n.o. Dolný Smokovec


Dolný Smokovec 70

059 81 Vysoké Tatry


  +421 52 4412 111

  sekretariat@nudtarch.sk

 Zmluvní partneri

 

  Pre pacientov

  • Prijatie na pobyt
  • Ordinačné hodiny ambulancií
  • Kategórie ubytovania
  • Fotogaléria

  Dôležité linky

  • Kontakt
  • Kontakty - ambulancie
  • Ochrana  osobných údajov

 

Súbory cookies                                       admin

                

Copyright © 2023 - Všetky práva vyhradené - NUDTARCH DOLNÝ SMOKOVEC

vytvorené systémom ClickEshop.sk